5 najzaujímavejších automobilových faktov/mýtov 5.časť

Som rád, že vás zaujímajú rôzne fakty či mýty zo sveta áut. Dúfam, že som pre vás vybral ďalšie zaujímavosti o ktorých ste možno nevedeli. Povieme si napr. o tom, či je naozaj značka motorového oleja taká dôležitá a nakoniec sa pozrieme, či sú skutočne francúzske autá taká katastrofa.

Benzín natankujem do hocijakého kanistra

Toto je celkom dosť nebezpečné. Vieme, že benzín je extrémne vysoko zápalná látka. A na povrchu plastov až na nejaké výnimky, sa vytvára elektrostatický náboj. A ako možno už tušíte, môže z toho vzniknúť veľký problém.

Veľa takýchto plastových kanistrov je preto určených výlučne na naftu. Pri benzíne si tak dávajte pozor a používajte taký kanister, ktorý je určený na benzín.

Značka motorového oleja je dôležitá

Nie je. Dôležitá je výkonnostná špecifikácia a iné normy výrobcov automobilov, ktorí kladú dôraz na to, čo musí motorový olej splniť aby ste ho mohli naliať do vášho motora. Jedine to určuje kvalitu oleja. Môžeme sa ešte baviť ešte o vhodnej viskozite. Tá však s tým už moc nesúvisí.

No určite netreba vyberať olej podľa značky. Nemusíte sa tak báť kúpiť aj hocijakú „štandardnú“ značku ako kupovať drahé a „prémiové“ motorové oleje.

Dôležitejšie ako vyberať olej podľa značky je nepochybne včasná výmena motorového oleja. Sú ľudia čo na oleji najazdia 20 000 km ba dokonca aj viac. Múdrejší vymieňajú olej každých 15 000 km. A tí, ktorí sa o auto starajú ho menia každých 10 000 km. A robia dobre…

Turbo treba dochladiť

Ľudia, ktorí sa autami moc nezaoberajú vôbec netušia, čo to znamená dochladiť turbo. Preto spomeniem túto pomerne dôležitú vec.

Po športovej jazde alebo jazde po diaľnici je  nevhodné zastaviť a ihneď vypnúť motor. Motorový olej by sa v turbodúchadle spiekol na karbón.

Preto pred vypnutím motora počkajte na voľnobežných otáčkach po takejto veľkej záťaži aspoň 1 minútu. Ďalšou možnosťou je jazdiť posledné kilometre pred cieľom pokojným tempom.

Neroztláčajte auto

Nedá mi nespomenúť ďalšiu vec a tým je, že pokiaľ vám nejde naštartovať auto, určite ho neroztláčajte. Kedysi to možno fungovalo no dnes vám tak maximálne preskočí rozvodový remeň alebo aj reťaz.

S tým trochu súvisí aj to, že pokiaľ sa vám nedarí naštartovať neskúšajte to dookola. Autobatériu by ste tak mohli úplne zničiť. Jediným riešeným pri danej situácií je skutočne len použiť štartovacie káble.

Francúzke autá sú nekvalitné

Tento mýtus je medzi ľuďmi veľmi rozšírený. Podľa prieskumov ľudia, ktorí toto tvrdia nemajú reálne a hodnotné skúsenosti s francúzskymi autami alebo ak majú, tak z dávnejších čias.

Aj tu sa však môžeme baviť o špecifickejšej skupine zákazníkov, ktorí možno chceli ušetriť a to sa prejavilo aj na samotnej údržbe auta.

Tak či onak, dnes toto tvrdenie už určite neplatí. Momentálne sú francúzske autá naozaj na slušnej a dobrej úrovni. Motoristický novinári a špecialisti sa všeobecne zhodujú na tom, že čo sa týka spoľahlivosti tak ničím nezaostávajú. Skôr naopak…