5 najzaujímavejších automobilových faktov/mýtov 4.časť

Vitajte v ďalšom pokračovaní automobilových faktov či mýtov. Našiel som ďalších 5 tém a zaujímavostí o ktorých ste možno nevedeli. Verím, že každý si nájde nejakú ktorá ho zaujme.

Mercedes

Niečo o keramike

Mýtov o keramickej ochrane laku je viac. Napríklad aj dnes sa môžete stretnúť s detailingovými štúdiami, ktoré tvrdia, že vám aplikujú keramiku za pár hodín a hneď na to môžete odísť spokojne domov.

Áno. Sú také druhy keramík, ktoré na auto jednoducho nastriekate a nič viac riešiť netreba. Takáto keramika však nechráni lak optimálne a navyše jej životnosť nie je až taká veľká. Na aplikáciu kvalitnej keramickej ochrany sú potrebné odborné školenia. Po jej nanesení na laku sa musí nechať vytvrdnúť pod infračervenými lampami.

Keramická ochrana naozaj pomáha a chráni lak proti nečistotám. Avšak neodolá všetkému. Sú určité čistiace prostriedky, ktoré obsahujú agresívne chemikálie. Preto treba používať pri následnom umývaní pH neutrálne šampóny.

Podobne je to s kamienkami. Keramika ochráni lak pred menšími škrabancami či kamienkami. Nie však pred všetkými. Také ochranné fólie odolávajú vďaka pružnosti kamienkom oveľa viac.

Vybuchujúca nádrž

Tankovanie do auta

Určite to poznáte z akčných filmov. Pri havárií alebo streľbe do benzínovej nádrže auto jednoducho exploduje. Palivá môžu za veľmi špecifickej situácií respektíve v určitej koncentrácií so vzduchom tvoriť výbušnú zmes. No dosiahnuť to s benzínom je veľmi zložité. Pri takej nafte je to skoro nemožné.

Reálnejšie je pri havárií riziko požiaru. Nemusíte sa tak báť priblížiť k autu a poskytnúť cestujúcim pomoc. Do nádrže môžete aj strieľať pištoľou koľko chcete a žiadny výbuch sa neudeje.

Plynové nádrže majú zase špeciálny pretlakový ventil. Auta na LPG sa tak báť naozaj nemusíte. Možno len v prípade naozaj neodbornej montáže.

ABS skráti brzdnú dráhu

Povrch vozovky má veľký vplyv na brzdnú dráhu. ABS naozaj skracuje brzdnú dráhu ale len na šmykľavom povrchu. Na mokrom povrchu sa dá zhruba povedať, že zabrzdíte narovnako. Dokonca na suchom asfalte máte bez neho brzdnú dráhu kratšiu. Na snehu tak isto skôr nezabrzdíte.
Je ale fajn, že pri brzdení máte je auto vďaka nezablokovaným kolesám ovládateľné. Nemusíte tak len brzdiť a čakať pokým narazíte ale môžete sa skúsiť prekážke vyhnúť.

 

Auto vás ochráni pri streľbe

Pri streľbe vás môže ochrániť jedine blok motora. Pokaľ má však strelec samopal, neochráni vás ani ten. Čo sa týka karosérie, tou na tú sa netreba spoliehať vôbec. Guľka ňou jednoducho preletí ako keby ste v aute ani neboli.

Samozrejme nie vždy to tak musí byť. Záleží napríklad na vzdialenosti strelca, zvolenej zbrane a pomôcť by vám mohli možno tak ešte stĺpiky karosérie.

Zimné pneumatiky vyšúcham ešte v lete

ukazovatel-stavu-nadrze

Poznáme to. Keď majú zimné pneumatiky  viac ako 4-5 rokov či príliš malý dezén pre jazdu v zime, ušetríme tým, že ich dojazdíme ešte v lete. Zimné pneumatiky v lete majú však oproti tým letným väčšiu spotrebu a to približne o 5 až 10 %.

Za ďalšie sú to horšie jazdné vlastnosti. Pri nižšom dezéne vzniká väčšie riziko aquaplaningu. Na mokrej vozovke sa dokonca zimné pneumatiky chovajú skoro ako keby ste išli s letnými v zime. V konečnom dôsledku sa vám „dojazdenie“ zimných pneumatík v lete moc neoplatí.