1. Viaceré automobily majú pri tempe 50 km/h sprevodovanie hraničné, na 5. stupni sú ich motory mierne pridusené a tak sa s nimi oplatí jazdiť skôr na 4. prevodovom stupni. Možno sa vám zdá, že vyššie otáčky znamenajú vyššiu spotrebu, no nemusí to tak byť. Udusený motor tiež nepracuje efektívne.

2. Šplhať sa hore kopcom pri rýchlosti 30 km/h a zaradenom štvrtom prevodovom stupni nemá príliš veľký zmysel – motor sa dusí a neefektívne spaľuje ešte viac paliva, než by tomu bolo napríklad na dvojke či trojke.

3. Rozbiehať sa zbytočne dynamicky a posielať motor do vysokých otáčok taktiež nie je z hľadiska spotreby optimálne. Ušetríte nanajvýš pár sekúnd, avšak pri vysokých otáčkach už spotreba motora letí často do dvojciferných čísel.

4. Vo všeobecnosti sa pri dnešných automobiloch s priamym vstrekovaním odporúča neradiť do neutrálu pri dojazde do križovatky. Nie je to úplne bezpečné a zároveň nešetríte palivo, lepšie je brzdiť motorom. Tento zvyk vodičov pochádza ešte z čias karburátorových motorov, keď sa oplatilo radiť do neutrálu.

5. Ak je to čo i len trochu možné, držte si stabilnú rýchlosť a zbytočne nepreraďujte. Kanadská vláda v oficiálnych odporúčaniach svojim vodičom napríklad uvádza fakt, že ak po okreskách jazdíte tak, že každých 18 sekúnd vaša rýchlosť kolíše o 10 km/h, spotreba vozidla môže stúpať aj o 20 %.